3 saker

Det är tre saker jag tänker ta upp med er:
1. Männiksor i ALLA åldrar har iphone!! jag fattar inte grejen med att en sjuåring ska ha en iphone till,eller vad en 80 gubbe ska ha den till! När jag va sju år så visste jag inte ens vad en mobiltelefon va för nåt! På tåget idag så satt de två tanter i närheten av mig och en av dom hade en iphone, jag menar seriöst?! Visste man kan tycka att alla får ha  vilka mobiler dom vill och de kan jag på ett sett hålla med om men när dom flesta sex och sjuåringar har en iphone så undrar men ju vart fan socialiteten är på väg!
 
2. Folker säger att det inte spelar någonroll att vi inte går i samma skola längre, vi kommer ff att hålla kontakten, ingenting kommer att förändrats.  det är ren skit snack enligt mig, allt förändras när man byter skola, ibörjan tyckte jag de va skit jobbigt att byta skola för jag har ganska många vänner som är yngre än mig, jag visste inte hur jag skulle göra för att lyckas hålla kontakten med alla eller vad jag skulle göra för att dom inte skulle glömma mig.
Men så tänker jag inte längre, de tog slut på alla mina krafter att behöva skriva till dom personerna, de va helt meningslöst att ens försöka, det va en katastrof för mig att lämna mina vänner och byta skola men det tyckte tydligen inte dom. Jag har lärt mig att saker förändras och jag tänker inte kämpa för att hålla kvar vänner som inte ens kan ta sin tid och träffa mig, om de är meningen att vi ska va vänner så är de det, men om du/ni inte ens kan höra av er för att ni har för mycket plugg, ont i magen osv.. så visst det bevisar bara mig hur dum jag var som ens försökte hålla kontakten.
 
 
3. Oh sist, jag hatar när folk säger att dom hatar folk som dom inte ens känner. okej jag ogillar visa människor för att dom har/gör nånting så att nån utav mina bästavänner blir ledsna då kan jag säga att jag hatar dom för de. Men som tex en gång när jag gick med en gammal kompis på stan, varenda tjej hon såg som var smal och "perfect" så sa hon ; kolla henne fett ful, vem vill ha henne, fett äcklig, jag hatar henne, hon ser ut som en kossa. Jag menar hallå vad är det för mening med att säga såna saker till en oskyldig tjej man inte ens känner?! det är nånting jag irriterar mig galet mycket på! Visst man kan ha fördomar, de har nog alla men man behöver fan inte säga vad jag tycker och tänker om alla hela tiden!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Sanna..?<3

2012-11-01 @ 10:08:29
URL: http://annaeemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0